OOV Split±

OOV Split±

Split±
Demo ver. (in development)

OOV(Object-Oriented View) project
Demo version is funded by GameXArt Lab at Korea Creative Content Agency (한국콘텐츠진흥원 게임X예술 창의랩)
October 2018 ~
It will be exhibited at Gwangju Media Art Festival 2018.


3D puzzle game with multiple perspectives
플레이어를 바라보는 시선으로부터 풀어가는 퍼즐 게임

Puzzles with diverse perspectives that compose a single indentity.
Experiments on making a world from different point of view.
The player-character looks at oneself from the eyes of the outside, and these gazes form the unexpected dimension of the world.
복합적인 시점으로 게임 세계를 구현하는 실험을 통해 하나의 정체성을 구성하는 다양한 시선들을 표현. 플레이어-캐릭터는 외부의 시선을 통해 자신을 바라보고, 다양한 시선들이 모여 세계를 구성.

Multiple split screens appear or disappear depending on whether the eye-characters look at the player or not.
Various forms of split screen and ways of interaction by the eye-characters of each zone.
Need to check the whole situation with multi-layered viewpoint.
- 캐릭터들이 플레이어를 바라보는가, 바라보지 않는가에 따라 화면이 분할되어 나타나거나 사라짐.
- 각 구역에서 만나는 캐릭터들의 성격에 따라 다양한 화면분할과 인터랙션이 일어남.
- 다층적인 시점으로 전체적인 상황을 확인해야 진행이 가능.

Demo version
[Team]
Youngju Kim: Programming, Art
Gangil Lee: Sound design, Programming
Hoyoun Cho: Level design
Hyun Cho: 3D animation

오브젝트 시선 | 오브젝트 시선
(non-human) Object POV | Object POV
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오브젝트 시선 + 플레이어 시선 = 스크린에서 합쳐진 세계
Object POV + Player POV = New Composition of the World on the Screen
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시선들의 레이어
Layers of Perspective
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의도하지 않은 시선
Unintentional Gaze
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시선 안의 시선들
Gaze in the Gaze
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Demo Day at Korea Creative Content Agency

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플레이어를 바라보는 시선으로부터 풀어가는 3D 퍼즐 게임. 복합적인 시점으로 게임 세계를 구현하는 실험을 통해, 하나의 정체성을 구성하는 다양한 시선들을 보여준다. 캐릭터들이 플레이어를 바라보는가, 바라보지 않는가에 따라 화면이 분할되어 나타나거나 사라지며 각 구역에서 만나는 캐릭터들의 성격에 따라 다양한 인터랙션이 일어난다. 스크린이 분할될 때마다 발생하는 캐릭터 고유의 사운드는 플레이어를 바라보는 객체의 주체성을 표현하며, 플레이에 따라 다른 생성음악이 만들어진다.