VRunner

VRunner

Collaboration project with a startup, Vtouch which has air touch technology. It was developed for a month as a concept game for autonomous vehicles and demonstrated in Content Impact 2018.
October 2018, Seoul

원거리 터치 원천기술을 보유한 스타트업 브이터치 Vtouch와의 협업 프로젝트. 자율주행차량용 컨셉 게임을 한달 간 개발하고 콘텐츠임팩트 2018에서 시연.

We explore play mechanics considering the constantly changing environment outside the vehicle, the personal space surrounded by the screen-windows, and prototyped the game in the endless runner genre. The game is controlled by hand gestures(tab, rotation, swipe) without touching the screen.

끊임없이 변화하는 차량 외부의 환경, 스크린-창으로 둘러싸인 개인적 공간이라는 특성을 고려하여 플레이 매커닉을 탐구하고 엔드리스 러너 장르로 게임 프로토타입 제작. 손 제스처(탭, 로테이션, 스와이프 등)로 화면을 터치하지 않고 게임을 컨트롤.

[Team]
Youngju Kim(game designer): Programming, Art
Gangil Lee(sound artist): Sound design, Programming
Hoyoun Cho(UX researcher): Programming

콘텐츠임팩트 2018 시연장면 뉴스클립
Content Impact 2018 News clip

alt